Mestrado em Biologia em Roma em Itália

Veja Mestrados em Biologia 2018 em Roma em Itália

Biologia

Biologia é uma ciência natural que estuda todos os aspectos dos organismos vivos a partir de moléculas, células e tecidos até os próprios organismos. Essa área de estudo têm muitas áreas de especialização em diversos setores como bioquímica, ecologia e botânica.

Peça Informação Mestrados em Biologia em Roma em Itália 2018

Masters Programme in Cognitive Neuroscience

Sapienza University of Rome
campus Tempo integral October 2018 Itália Roma

The Masters Programme in Cognitive Neuroscience (LM-51) offers an understanding of the neural correlates of cognitive processes as well as the relationship between the development of the mind and the brain. [+]

The Masters Programme in Cognitive Neuroscience (LM-51) offers an understanding of the neural correlates of cognitive processes as well as the relationship between the development of the mind and the brain. This programme, which is held in English, aims to train psychologists to identify specific cognitive deficits, evaluate their impact on emotional states and quality of patient life, and adopt appropriate rehabilitative action.

Students conduct supervised research and other educational projects in neuropsychology, cognitive psychology, psychobiology and physiological psychology and can complete their experimental thesis at the Department research labs or at partner labs, including IRCCS Santa Lucia Foundation, CNR Institute of Sciences and Technologies of Cognition, and the Institute of Cellular Biology and Neurobiology.... [-]